Základné rady k zariaďovaniu domácej kancelárie
Práca z domu (či už z pozície zamestnanca, alebo v rámci svojho vlastného podnikania) má mnohé výhody. Dlhodobo sa však nedá pracovať na gauči, či za kuchynským stolom. Rozhodne v takomto prípade potrebujete domácu kanceláriu. Ako si ju zariadiť
- Prvoradé je miesto
Ešte predtým, ako si budete robiť zoznam potrebných kancelárskych doplnkov, bez ktorých sa pri práci nezaobídete, je potrebné vybrať si miesto pre vašu domácu kanceláriu. Ak máte možnosť, vyčleňte si na tento účel samostatnú miestnosť. Pravdepodobne však väčšina z vás takýto „luxus“ nemá, preto treba nájsť miestnosť, do ktorej domácu kanceláriu zakomponujete.
Najčastejšie takouto miestnosťou býva obývacia izba, prípadne spálňa. Pracovný „kútik“ v niektorej z týchto miestností je dobré aspoň čiastočne oddeliť od zvyšku miestnosti. Ideálna na tento účel býva knižnica.
Bez ohľadu na druh vašej práce, základným vybavením je stôl a stolička
Ak prejdeme k zariaďovaniu domácej kancelárie, základ tvorí kancelársky stôl. Musí mať dostatočne veľkú pracovnú plochu a v ideálnom prípade aj úložný priestor. Ak môžete, zaobstarajte si výškovo nastaviteľný stôl, vďaka ktorému budete môcť pri práci striedavo sedieť a stáť, za čo sa vám váš chrbát rozhodne poďakuje.
- Rovnako ako bez kancelárskeho stola sa nezaobídete ani bez kancelárskej stoličky. Aj tu je dôležitá ergonómia, preto si vyberte takú stoličku, ktorá sa čo najlepšie prispôsobí vášmu telu a poskytne vám potrebnú oporu aj počas dlhých hodín intenzívnej práce.
Externý monitor sa hodí aj k notebooku
Čo sa kancelárskej techniky týka, v súčasnosti jej už nepoužívame také množstvo ako v minulosti. V extrémnom prípade vám dokonca môže stačiť len počítač/notebook. Ak chcete aj v tomto prípade myslieť na svoje zdravie, zaobstarajte si aj k notebooku externý monitor, aby ste si mohli prispôsobiť jeho výšku. Obrazovka by totiž mala byť vo výške vašich očí.
Zdroj obrázka:
Autor: Jelena / Stock.adobe.com